אלו הדברים המפתיעים שתוכלו לעשות בעזרת מברגה ביתית

ציון עסקה0
ציון עסקה0

View

פריטים ביתיים רבים יכולים לשמש גם כמברג ביתי

אך באיזה מהם נשתמש זה כבר תלוי בסוג הבורג ובדמיון שלכם. מסיבה זו, מברג הוא אחד הכלים השימושיים ביותר שיש לכם בהישג יד, המאפשר לכם להתאים, להוסיף או להסיר ברגים לפי הצורך. ומכיוון שיש כל כך הרבה גדלים וסוגים של ברגים, רצוי תמיד להיות מוכנים לכל תרחיש. הדבר הכי יעיל זה להיות בעל מברג רב תכליתי. סמוך עלינו 😉  אם אתה כמונו, תמצא שניים או שלושה מברגים שתכלס אתה לא צריך אותם.

אין מברג אחד שיכול לעשות הכל

ולכן בכל ארגז כלים הגון יהיה מגוון מהם לסוגים שונים של מטרות,. החל מהרכבת מנוע ועד תיקון מכשיר קטן. למרות שהם לעולם לא יחליפו לחלוטין מברגים מחורצים, הם כעת בדרך כלל הסוג המועדף של שילוב מברגים-ראש, וערכות המברגים הטובות ביותר יכללו יותר ויותר מברגים פיליפס. מלבד פיליפס, ניתן למצוא מברגים שטוחים כמו רוברטסון, סופאדרייב, פחדן ותקן תעשייתי יפני (JIS).

סוג הכונן

כמובן, סוג הברגים שאיתם ניתן להשתמש במברג תלוי בסוג, מבנה וגודל הברגים. עם זאת, מפתח המשושה יכול לאחוז בברגי TA, כך שמברגים אלה אינם נפוצים באותה מידה בערכות מברגים. גם כן  מברגות Torx (כוכב) ורוברטסון (מרובע) עשויות לעמוד בפני אקסצנטריות – דבר מעצבן שקורה כשראש המברג מחליק מהבורג. מברגים שטוחים הם אייקוניים, אבל הם יכולים להיות גם מסובכים להכנסתם לראשי הברגים, מכיוון שצריך ליישר את השקעים במדויק ולהחליק אותם החוצה במהירות ברגע שעושים זאת.

ברגים אלה הוחלפו ברובם במברגי פיליפס X-tipped. הקצוות מעוצבים בדרך כלל כדי לספק פינה חדה מסביב לקצוות, מה שהופך אותם לאופציה טובה עבור ברגים קטנים ומאפשר להחליף איתם פינצטה. סט מברגים מיוחד של שעון או תכשיטים.

ערכת מברגים למחשב

בערכה זו ניתן למצוא סוגים נפוצים ויוצאי דופן של להבים (לדוגמה, שלוש נקודות וטורקס). המכונה לפעמים מברגים, מברגים חשמליים או מברגים אוטומטיים, כלים אלה יכולים להתמודד עם עבודות קשות בקלות, במיוחד כאשר מתמודדים עם ראשים פגומים. וכמובן לעבודה כבדה ומאומצת צריך כלי עבודה חשמלי או מברג חשמלי. עבודה מכאנית מדויקת דורשת מברגים חלקים וחלקים הניתנים להפעלה בקלות ביד אחת.

בשל היעדר מברג ייעודי של רוברטסון או ברגי טורקס

קצה של פינצטה, פצירה מחודדת או זוג מספריים לציפורניים היא כנראה האפשרות הטובה ביותר. זה לא משנה באיזה סוג אתה משתמש (שניהם יכולים לשחרר את הברגים בקלות יחסית), למרות שבדרך כלל מקבלים יותר מינוף מהצבת הנעילה, מה שאומר שהם דורשים פחות מאמץ.

אם הבורג גדול מספיק

אתה יכול למקם את שני הזיזים בראש, או שאתה יכול להשתמש בזיז אחד אם לבורג יש פחות חריצים. הקצה הזוויתי מאפשר הכנסת המברג עמוק יותר לתוך ראש ההברגה מבלי שהלהב יחליק הצידה. למברג פיליפס יש את אותה זווית מתחדדת של 26.5 מעלות, אך בשל החריצים המחודדים, הוא לא ייכנס במלואו ויפגע בבורג אם יידחף. סביר להניח שמברג תחתון חלול יקפוץ החוצה (להשאיר חריץ מכיוון שהמומנט מומר לכוח צירי דומה לזה שנמצא עם כונן פיליפס, אך תלוי רק בלהב של המברג), כך שניתן להפעיל יותר מומנט מבלי לפגוע ראש הבורג.

במקרים מסוימים

ניתן להשתמש בקצה ראש שטוח כדי לשחרר את בורג הפיליפס. כדי להסיר את הברגים הסופר-קטנים, אתה יכול להשתמש בפצירה מתכתית או בפינצטה, או, אם יש לך יד יציבה, בקצה של סכין מטבח חדה. חלק מהאנשים (כנראה די מתוסכלים) נוקטים להשתמש בקצוות הציפורניים כדי להסיר ברגים, איננו ממליצים לעשות זאת מכיוון שציפורנים עלולות להיסדק, להיקרע או להיסדק בקלות.

אם אתה מוצא את עצמך במצב שאתה צריך לשחרר בורג ללא מברג

אז יש לך מזל. בעת שימוש במברג, השתמש במברג עם הראש הנכון (בין אם זה להב שטוח, פיליפס, פוזידרייב או כל דבר אחר) ובגודל המתאים לבורג שאתה מברג פנימה. כשאתה מהדק את הבורג יתר על המידה או משתמש במברג בגודל הלא נכון, אתה מגדיל את הסיכון לקריעת ראש הבורג.

בשלב זה, המברג כבר לא יכול להרים ולסובב את הבורג, והבורג נעצר. לעומת זאת, כאשר מברגים פיליפס מרפים ומסובים את ברגי ה-Pozidriv, אם מופעל מספיק מומנט, הם יפלו החוצה, מה שעלול לגרום נזק לראש הברגים או למברג.

פשוט שימו גומייה על החלק העליון של הבורג ולחצו אותו לתוך החריץ עם מברג (נסו להשתמש בגודל מברג גדול יותר ממה שהיית משתמש בדרך כלל עבור בורג זה). במקום מברג שטוח, הכנס לחור מהדק נייר או מתכת דקה.

אחסן את ברגי ההרכבה במקום בטוח מכיוון שתזדקק להם מאוחר יותר. לאחר הסרת כל הברגים הללו, ניתן להסיר את התפס ולפתוח את הדלת. המנעול ייפתח אם הכנסתם מברג בהצלחה לחריץ במנעול.

תחילה נסה להשתמש במברג גדול יותר

כדי לחתוך לתוך ראש הבורג. כדי להסיר בורג פיליפס (או פיליפס), אתה יכול להשתמש בסכין חמאה, מטבע או קצה של CD או DVD. זה מאפשר לך להשתמש במברג אחד של Frearson עבור כל גודל של בורג Frearson (בתוספת ברגים רבים של פיליפס).

לבלוקי בורג מחורצים יש חריץ אופקי (חריץ) אחד בראש המחבר והם מופעלים עם מברג "להב רגיל" או מברג להב שטוח

הכלי המשמש לסתום את הפער נקרא מברג ראש שטוח, מחורץ, מחורץ, שטוח [3] או מברג שטוח / שטוח [5]. לבורג פיליפס או שני חלילים יש שני חריצים מאונכים בראש המחבר; עדיין משתמשים במברג בעל להב שטוח כדי להכות רק באחד החריצים.

הידית

היא החלק הארוך והרחב יותר של המברג. אותה ניתן להחזיק גם יד כאשר משתמשים בכלי בכדי להבריג או להסיר את הבורג. מברגים מסוימים משתמשים בראשי ברגים העשויים מחומרים מגנטיים. למקדחים רבים יש מברגים מרובים המחליקים לתוך הצ'אק (הצוואר הקבוע של הקצה הקבוע), אבל אם אין לך אחד, סט זה עולה גרושים- כולל עשרה ראשי ברגים שונים.

כמובן, מקדחה חשמלית יכולה לשמש כמברגה, אבל מקדחות חשמליות רבות גדולות מכדי להתקין אותן במקום שבו צריך להדק אותן.

חשוב לזכור – מברגות חשמליות לרוב יפעילו יותר מהירות אך מברגות יד יהיו בעלי מומנט ממוקד יותר

לסטים של המברגות המובחרות שלנו : היכנסו לכאן
מברגי יד תוכלו למצוא בסטים של ארגזי הכלים האיכותיים שלנו 
אם אתם לא בטוחים איך לבחור מברגה – אין שום בעיה, גם כאן תוכלו למצוא מידע 

נשמח לשמוע את דעתך

השאר תגובה

Deko-Israel
Logo
עגלת קניות